26 Mayıs 2010 Çarşamba

Önlük Ve Formaya Devam


Milli Eğitim Bakanı Nimet Çubukçu, gelecek eğitim ve öğretim yılında öğrencilerin kıyafetlerini serbestçe seçecekleri bir yöntemi, şu anda tercih etmediklerini belirterek, ''Bu yöntemi benimseyecek olursak, önümüzdeki yılda bu yöndeki çalışmalarımızı sürdürürüz. Zamanı geldiğinde bunu açıklarız'' dedi.




TBMM Genel Kurulu'nda gündem dışı söz alan MHP Giresun Milletvekili Murat Özkan, ilköğretim okullarında ve liselerde serbest kıyafet uygulamasına geçişe ilişkin tartışmaları değerlendirdi. Uygulamanın, sosyal, ekonomik ve pedagojik etkileri olacağını belirten Özkan, ilgili sektörde 3 milyar TL'lik stok bulunduğunu, 1 milyon kişinin çalıştığına dikkati çekti.

Sosyal sınıflarda gelir farklılığının olduğu bir ortamda, serbest kıyafet uygulamasının okullarda zengin-fakir ayrımını iyice ortaya çıkaracağını vurgulayan Özkan, ayrıca disiplin ve eğitim kalitesinin de bozulacağını öne sürdü.

Özkan, ayrıca, Milli Eğitim Bakanı Nimet Çubukçu'nun, Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumundan sorumlu olduğu Devlet Bakanlığı döneminde çocuklara ''Tek tip kıyafet'' giydirmeye çalıştığını iddia etti.

Çubukçu, Hükümet adına gündem dışı konuşmayı yanıtladı ve Bakanlığı tarafından okul üniformaları da dahil olmak üzere yeniden yapılanma çerçevesinde birçok alanda çalışma yürütüldüğünü bildirdi.

İlköğretim okullarında, okul yönetimlerinin seçtiği ve belirlediği tipte kıyafet uygulaması yapıldığını anımsatan Çubukçu, ''Fiili durum bu mu? Bu. 16 milyon öğrenciyi kapsayacak bir değişikliğin 1 günde ani bir kararla alınıp uygulanması mümkün olmayacağı gibi bu konuda çalışma yürütürken de tüm kurum ve kuruluşların, ilgili akademisyenlerin araştırma ekiplerinin, ilk kez öğrenci velilerinin ve öğrencilerin de taleplerini aldık'' diye konuştu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder